03 януари 2016

Entrega soup


Следваща (предпоследна засега) преводна статия за ентрега. Тя всъщност е написана в отговор на предишната. Хората по света се вълнуват от тези теми, пишат блогове и коментари. Не мъртвило като тук.

Entrega soup

След прочитане на коментар от Алекс за моя последен пост (кратка статия в блог), намирам моят отговор за твърде дълъг за секцията с коментари.

Той написа "Има много танго-общности, където голямото мнозинство от дами предпочита или даже изисква този стил . . .".

Алекс - изборът ти на думи е подходящ - аз също съм почти на ръба да "изисквам" милонгеро стил - но нямам това предвид засега. Искам да се адаптирам към партньорите си - да се напасна към техния стил и предпочитания. Но все пак, моите предпочитания си личат, дали искам или не. В отворена прегръдка, с нуевоподобен танцьор, ми се случи да изпитам ентрега веднъж. С милонгеро и апиладо, се случва често. Така че аз преценявам шансовете, а кой не би? И когато танцьор, който типично танцува с отворен хват, ме дръпне близо до себе си, заради изпълнение на елемент, или за експеримент може би, аз се чудя дали той чувства моето "благодаря" в прегръдката ми?

Относно твоите постове за ентрега (предишния превод, б.пр.), аз искам да добавя нещо, което смятам че играе много важна роля по отношение на способността на дамата да се отдаде на кавалера и танца - мястото. Имала съм няколко възможности когато исках да дам доста повече на партньора си, и на танца ни, но не успях, защото танцувахме в Tazza Fresca. Мястото е хубаво, топло и уютно. Но ситуацията на дансинга често е пълен хаос, което ме кара да се чувствам заплашена, твърде нервна да се отпусна. В Esquina от друга страна, мястото е така претоварено, че мога да чувам дъха на дамата зад мен, и все пак да се оставя в прегръдката на кавалера си.

Не става въпрос за специални умения във воденето, нито за репертоара от стъпки на кавалера - а точно за неговото преживяване на музиката, едва ли не в по-голяма степен от моето. Ако той не чувства музиката, не мога да намеря пътя си към него чрез музиката. Но ако той обича дадено парче, аз също мога да го обикна чрез общото ни преживяване.

Възможността за ентрега възниква от тази смес - неговата връзка с музиката, чувството за безопасност на дансинга и още нещо, което е трудно да опиша. Той трябва да го иска. Има мъже, с които съм танцувала, които предпочитат, поне със мен, да не са отговорни за дамата в ентрега. Чувстват го като натрапване, твърде много. Идваме да танцуваме по различни причини и някои танцьори искат да се наслаждават на различни неща в танца и музиката. Такъв е животът.

Доста неща трябва да се случат, за да се получи този момент на сливане - и той отминава твърде бързо. В нашата култура е даже учудващо, че изобщо се случва - да оставим условията да се случва целенасочено. Това ме кара да бъда по-умерена в мислите си за него.

Превод от:
http://www.mytangodiaries.com/2009/12/entrega-soup.html

Няма коментари: