11 февруари 2016

Как да разбираме марките в танго?

Какви са тайните които правят един кавалер успешен танго танцьор?

Колко често танцувате с някого и си мислите „Танцува просто, но красиво! Чувствам се така добре.“?

Колко често танцувате и се чувствате пълен провал, само за да се превърнете след минути, магически в прегръдката на друг, в най-добрата тангера на света? Не се ли питате къде е разликата?

Всичко се крие в начина на водене, известната „марка“ (от испански, б.пр.) и днес аз ще я опиша. Марките са скрити в движението съобщения, които предават какво да се случи, от кавалера, към дамата.

Много е казано по отношение на „марката“. Воденето се промени значително през годините. От „плъзгащи се по гръбнака пръсти“ или „не особено деликатни манипулации с ръце“, до съвременното понятие за връзка (connection) и взаимна интерпретация, или до енергична сила, която Ви праща в движението, което се води. Всички тези описания са „марки“, но те пропускат една важна същност.

Искам да опиша „марката“ като начин да разберем и усетим тялото на другия, къде е, колко е голямо, уменията му, ограниченията му, поведението в динамика - и чрез това усещане да водим. Човекът, който използва първия танц да разбере тялото Ви, как да сменя носещия крак, да поддържа вашата ос, да усети доколко я контролирате и как реагирате на движенията, този човек знае какво е „марка“. Имате късмет. Получава се хармоничен, приятен и даже красив танц.

Откажете се да правите „пируети“ от всякакъв вид, особено чрез действия с ръце - оставете сложните движения на тези, които наистина знаят как да ги правят. В социалното танго, тези, които не бъркат танго-пистата със сцена, ни позволяват да се посветим на опознаването на тялото на другия и на основата на нашите умения и ограничения, да създаваме прост, приятен танц, където „марките“ са мост, съединяващ хората.

Превод от:
http://www.buenosairesyeltango.com/articulos/como-entender-las-marcas-en-el-tango/

10 февруари 2016

На думи ли да вярваме, или на делата?

Не нося отговорност, ако някой ви преподава или вие сами изучавате нещата неправилно, гледайки анализи като този, неразбирайки напълно нещата:
Можете да видите как се прави края на крачката в танго де салон (каквото ние уж танцуваме). Разликата между два кадъра е 33 милисекунди, затова на първата крачка всичко се случва между двата кадъра и двата крака изглеждат да стъпват абсолютно едновременно. Но на следващите две стъпки се вижда как първо стъпва кавалерът, и една милимунда след това дамата. Времето за стъпване е наистина от порядъка на смяната на кадрите (25 до 50мс), далеч под нормалното време за реакция на главния мозък (минимум 150мс). Никой не може да реагира толкова бързо. Освен ако участва автоматичен рефлекс. Това доказва, че кавалерът предизвиква стъпката на дамата със самото си стъпване (вижте как издига себе си и дамата нагоре след момента на стъпване), а дамата стъпва изцяло инстинктивно, без тълкуване от съзнанието й. Много неща могат да се научат от изучаване на видеото, ако ще и същите учители да ви говорят други неща - по-важно е какво правят:

07 февруари 2016

Право на неудовлетвореност

Вече много пъти, от различни хора чувам за тяхната неудовлетвореност от тангото. Хора, нямате НИКАКВО ПРАВО на неудовлетвореност, докато не ви видя да изучавате основната техника, тази техника, която ще ви даде възможност да изпитате ентрега често, ако не винаги. Ентрега не е мистично понятие, ако и да се води такова. Точно техниката на ходенето я демистифицира, обяснява я. Още през 2003-та усетих, че ходенето е важно, а 3-4 години по-късно разбрах ако не всичко, то най-важните неща от тази техника Не виждам опашка от желаещи да споделят опита ми. Не виждам и учител, чиято глава да не е пълна с глупави митове по въпроса. Тогава, бъдете щастливи със сегашните си умения и учители, и НИКАКВО НЕДОВОЛСТВО, нямате право на това, след като не сте положили усилия и след като не виждате неумението на другите! Например на учителите и да речем, на Ариадна и Фернандо. Звезди, а не умеят да ходят. Даже драстично не умеят.
Виж, ако видя някого да се трепе 2-3 години (при компетентен учител) без резултат, тогава нека да чувства неудовлетвореност. Но не от тангото, а от себе си.