24 ноември 2009

Отново за стойката

И така, пресъздавам отново в разширен вид една изтрита от мен публикация. Ще илюстрирам каква е стойката на дамата, заемана от всички аржентински двойка, с много малки изключения, предимно от движенията неотанго и нуево.

За да знаете къде да гледате, ето една картинка:

Вниманието най-вече в червената зона, една характерна извивка в областта на кръста.

Започваме със световно известни аржентински двойки:










Какво ще кажете, подбрал съм едни без преувеличение фамозни изпълнения!!! :-)

Ето и нуево двойка - трудно се вижда от това цялото чекнене, но все пак, и тази дама стои по същият начин:


Финалът на тазгодшното (2009-та) световно първенство в категория "танго-де-салон":


Всички до една танцуват така. ЗАЩО? Дали защото е модерно, или с цел шоу, или защото аржентинките имат някакъв по-особен ген?

Шоу не е, ето кадри от милонги, на които ходят т.нар. стари майстори (милонгерос), да танцуват на спокойствие, далеч от туристо-потока. И определено няма нищо общо с шоу.
http://www.youtube.com/watch?v=lAVR1mz6FrM
http://www.youtube.com/watch?v=qXkmoY7Oj30.

Това с гена е лесно да се опровергае. Ето бразилка:


Американка:


Французойка:


Полякиня:


Че даже и българка:


Смятам за доказано, че генът няма нищо общо.

Тогава? Мода? Случайност? Или важна техническа особеност, без която няма добро танго? Интересното е, че никога, на нито един урок или семинар, не съм попадал на някого, който да обясни тази позиция. Нещо като загадка . . .

Всъщност, има едно изключение, и то се казва Андреа Мисе - на един семинар в Истанбул тя обясни на дамите, че при стъпката назад, трябва да си мислят, че кракът им не започва от таза, а от по-висока точка, което по време на стъпката довежда всъщност до дискутираната тук поза. Не съвсем пълно обяснение, но и това е нещо - най-важното е, че една от водещите танцьорки смята това за техническо умение, а не за случайност. Както впрочем мисля и аз.

И накрая, подобно на "не правете това вкъщи!" - моля, не имитирайте тази стойка в танца си просто така - простата имитация на външното положение на тялото в танца не е достатъчна! Човек трябва да знае защо и как, преди да прави нещо.

Sebastian Achaval и Roxana Suarez

Това е може би водещата двойка в танго в момента - мисля, мисля, не се сещам да по-добри от тях (ако имате проблеми с видеото, натиснете бутончето HD):









Aко още не сте убедени: