19 януари 2012

За влиянието на дамата

Попаднах на следния клип:


Направи ми впечатление как Карлитос като че ли започва да прилича на Пабло Родригес в начина си на танцуване, и особено, че някакси има тенеденция към навеждане - нещо напълно непознато до момента - Карлитос винаги е танцувал изправен.

Според мен това идва от дамата, Ноелия не стъпва по начина, нужен на кавалера, за да поддържа правилна стойка. Прекалено мека стъпка има, прекалено потъваша надолу, оттам и кавалерът без да иска, се навежда. Щом и Карлитос е податлив на това, какво остава за нас, простосмъртните.

Това е едно от най-трудните аз преподаване дамски умения - как точно коректно да стъпим. Най-просто казано, трябва да стъпим на прав крак, без излишно и ненужно клякане:

Хем е по-красиво, хем по функционално - не се губи енергия в "потъване в оясъка", стойката и на двамата се подобрява. Има и други детайли, но няма да навлизам в тях.

Спомням си преди месец-два, Снежина и Кейт бяха дошли направо от Белград на милонгата в Before&After - поканих Снежина и се удивих на това, колко правилно стъпва. Беше перфектно. Не знам какво я бяха правили в Сърбия :-) Жалкото обаче беше, че това не трая дълго - вече и следа няма - което показва колко е било осъзнато това коректно стъпване - никак.

Може би е нормално дамите да не го могат това, след като изглежда дори Ноелия Уртадо не го може (поне на този клип) - но пък аз не мисля така. Това, че някое "величие" не прави нещата както трябва, не значи, че ние трябва чинно да си шляпаме в калта и да не се стремим към нищо по-добро.

Колкото до Карлитос и Ноелия, надявам се това да не е трайна тенденция, и вместо Ноелия да развали Карлитос, той нея да "вкара в пътя". Още един наведен кавалер не ни трябва.