30 декември 2015

В търсене на Ентрега


Има теория, че дамата може да се отдаде изцяло на танца и да намери пълно свързване с партньора. Това състояние е наричaно „ентрега“ и означава отдаване. Някои дами не харесват термина, понеже смятат, че той описва ситуация, в която всеки самоконтрол изчезва и всичко е в ръцете на кавалера. Беше ми интересно да прочета обаче, че терминът идва от „entregarse“, възвратна форма, което означава отдавам се по свое желание, малка, но важна разлика.

За една дама да направи това, тя трябва да вярва в партньора си. Че ще я води безопасно и тя ще може да се остави да почувства музиката чрез него. Доверието обаче, не може просто така да се очаква.

Неотдавна аз танцувах с някого и той упорито ми водеше линейни болеота в посока назад. Това все повече ме напрягаше. Точно съм се отпуснала, и прас, следващото. Накрая му казах, че не харесвам болео, особено линейните, понеже през цялото време се страхувам, че ще ритна някого. Той: „Спокойно, вярвай ми!“.

Помислих си, че това е доста пожелателно. Той танцува добре, но нямам много практика с него. Да приеме, че мога да му дам цялото си доверие след едно танго не беше правилно. Може би съм твърде сериозна и въздържана, или пък това е, което разграничава добър тангеро от един танцьор.

Има интересно споменаване на Ентрега на сайта „Танго и Хаос“, той споменава за тройката, която създава ентрега, Мъж, Жена и Музика. Всички те трябва да са налични и еднакво важни - и в това има чудесен смисъл.
Следователно, да дам доверието си сякаш подарявам парче дъвка - няма да стане.

Превод от:
http://golondrina-entusbrazos.blogspot.bg/2010/11/search-for-entrega.html

Няма коментари: