04 март 2010

Как точно се стъпва и води стъпката?

Продължавам в същия стил, както Моника горе-долу правилно се досети, че един от източниците ми е YouTube, ето ви прекрасно видео, на което всичко най-важно се вижда добре:


Та който не е сляп, и не е зомбиран от тоталната неграмотност на учителите в България, да гледа внимателно. Става въпрос за чисто физически взаимодействия - няма маркиране, има действия. Естествено, тези, които са били на уроците ми, ще видят много лесно важното. Останалите - е, жалко за погубените години.

11 коментара:

Tzveti каза...

Я да взема пак да се обадя аз тук, нали може? Прегледах сега публикацията на Краси от 24 ноември - "Отново за стойката". Там изпълненията са наистина фамозни! Особено първите 3-4. Просто перфектни! Мисля, че е полезно отново и отново да гледаме И ДА ВИЖДАМЕ що е танго. Особено след наши милонги... Може и да се кефим на музиката, на настроението понякога, на ритъма, но сме много далече от истината, мисля! Цвети :-)

Tzveti каза...

Попаднах скоро на един диск вкъщи, който ти си ми копирал - много хубав урок на Фернанда и Гийермо - пак така "как се води стъпката" - ясно и точно обяснено и показано. Ако искаш, Краси, пусни го пак за новите интересуващи се - има такива! Помниш го, нали? Ако ти е трудно да го намериш, ще донеса диска на някоя милонга. Цв. :-)

Красимир каза...

Цвети, Фернанда и Гижермо, откакто живеят в Америка, танцуват все по-зле и по-зле, така че някакси изпаднаха в немилост в моите очи. Навремето го копирах този диск на много хора, раздавах го безплатно, само и само някой да прогледне поне малко. Но не би . . .

Сега вече моите собствени знания напреднаха и не съм съгласен с всичко в този диск, но ако някой тангеро или тангера желае, ще му направя копие. И да не са идеални обясненията, по-добри са хиляди пъти от липсата на обяснения, или напълно погрешните такива.

MG каза...

Здравей, Краси - текущото видео (направи ми впечатлени и някои други, към постовете в блога ) са ремувнати. Има ли вариант, да се deploy-не отново, специално в този пост ?
Благодаря предварително!
P.S Прочетох в коментара на Цвети, за твой диск, който е бил в ефир- има ли вариант да го шернеш по някакъв начин или да го получа през погледа ти от текущата 2016 – нещо като new release :)
Мерси,
Поздрави MG

Красимир каза...

Не си спомням кое е това видео. Специално воденето на стъпката е трудно да се покаже, не знам защо се е виждало така ясно в липсващото видео. А дискът на Фернанда и Гижермо не е особено полезен. Тези неща се учат при учител, не на видео.

MG каза...

Благодаря .
MG

Красимир каза...

Често ми идва желание да направя аз видео, но наистина, хората не виждат каквото трябва, трябва да го усетят с телата си, с очите е трудно да се види точно как взаимодействат дамата и кавалерът. Ако го знаеш, можеш да го видиш, обратното е трудно.

MG каза...

Да, напълно съм съгласна и точно по тази причина погълнах информацията, която ми пристига през това да те чета. На теб мога да обясня ...Тук ми е нещо като Tibco - bus - аз от едната страна и информацията, която ми пристига от теб.
На практика аз си сетнах, така много липсващи частици от пъзела, които във времето сглобявам в голямото тресавище Internet(както и ти го наричаш) без да имам усещането, че съм на прав път или по скоро, тъкмо го придобия и нещо друго пристига и ми го прави на пух и прах .
Интуитивността ми, сензитивността ми и желанието за абсолютната прецизност, когато уча на практика ми помагат да не се лутам много .....
А, ученето при учител - това е абсолютен default ....и то се случва, но човек непрекъснато търси, дали с учене, дали със сравнение на чужди и локални анализи - но да трябва трябва да можеш да "виждаш" !
Сякаш е нещо като при археологията - знаеш, че съкровището е заровено, знаеш къде е, тръваш с уж подходящ environment, а всъщност докато не стигнеш до финната четка и абсолютната прецизност и не махнеш последната прашинка, не го виждаш на яве - винаги има какво да учиш, гледаш , усещаш виждаш ......заедно с твоя учител или поредния в израстването .

Мерси, нещо се увлякох ....:)
MG

Красимир каза...

Аз също сглобих пъзела част по част, само за да установя, че хората от мен изобщо не знаят че има пъзел. :-)

MG каза...

Може би при теб, защото си влязах в ролята на учител, това е болезнено . Но кой е казал, че ще е лесно. Ето, има и ученици, които са осъзнали, че пъзела е напълно необходим и ходят по спиралата и така съм стигнала до теб. Честно казано, тук ми е нещо като Танго - Прометей box :) ...Фактът, че дори след време се е намерил такъв, като мен да го оцени и поглъща, си е струвало :)

MG

Красимир каза...

Хубаво е, че разбираш, че някои по-резки изказвания са заради болката от неразбирането, не от някаква изначална лошотия.