13 януари 2011

Хавиер и Стела - как да ходим в танго салон



Според текста към видеото, нарочно се престарават в някои движения с цел да са по-видими нещата. Всеки, който следи блога ми, може да провери визуално прочетеното. Aко някой продължава да смята, че Стела си пази равновесието, да не ми го казва, защото може да го нарека пак с някой краен епитет от сорта на "кьорав" :-).

Все повече си мисля, че най-важната разлика между българското (танго.бг???) танго и аржентинското е тази моментална, категорична смяна на носещия крак. Аржентинците танцуват "тик-так". "Тик", на единия крак; "так" - вече са на другия. Няма тик и так едновременно. Разликата в единия и другия начин на стъпване е ОГРОМНА.

3 коментара:

Tzveti каза...

Краси,
Аз съм почти кьорава - буквално, но това не ми пречи да видя как великолепно - буквално - ходят тези двамата! И колкото по- ги гледам, толкова по- съм щастлива, че не съм поканена за "почетен" член на танго-бг?-общността... Щото има такива вече, ха-ха!?! Цвети :-)

Красимир каза...

Нда, това с почетните членове е любопитно . . . кога тия хора изобщо разбраха какво е танго, че вече и почести си раздават?

Tzveti каза...

...Може и орден "Стара планина" да си основем... Ако наистина трябва да има някакви почести, би следвало да се класифицират в някакъв ред:
например - "Златен скункс" за най-лошо танцуваща двойка - или човек;
- "Танго-Оскар" - за първия, основал или по-скоро възродил тангото у нас... понеже танго е имало в София в началото на миналия век - аз знам кой ще грабне тази статуетка;
- после за художник, направил най-много танго-изложби, НЕсвързани с тангото - ставам зла?!?;
- най-редовен тангер/-ь;
- най-последователен в свалките;
- най-изискана дама;
- най-много уроци провел;
- най-добър теоретик - тук няма друг!!!
И прочее... Какво мислите? Цвети :-)