20 юли 2009

Какво е това?

Mamie и Carlitos



Танго-милонгеро, танго-де-салон? Просто аржентинско танго, разделението милонгеро-салон е по-скоро "западна" ("северна" в случая :-) измислица. Видели, че едни правели къси крачки, а други дълги, и го ударили на класификация, тоя е такъв, а оня - онакъв. А да различат кой наистина може, от само парадиращият, че може - не са способни.

3 коментара:

Unknown каза...

Та да разбирам значи, че Хулио Балмаседа и Хорасио са северняци някакви?:)(Щом като твърдят, че танго милонгеро и танго де салон не бива да смесват.) Ами че те и двамата са израсли по милонгите на Буенос Айрес, бе Краси:)( За разлика от Хавиер Родригес примерно, който е типичен пример за вундеркиндче, обучавано за сценичен танцьор, затова и танцуването му е толкова стерилно, ако и да е технически безупречно.)

Но да оставим имената настрана. Коментарите ти издават сериозно невежество относно историята на танго. Нима и радикалните промени в музиката, който настъпват през 1935 и 1942 година, и които водят до формирането на стила милонгеро и танго де салон респективно са измислица на северняците?:)

А относно въпросната двойка - разбира се, че танцува танго де салон, защото хватът (ефективно) е V-образен. ( А инак те се рекламират като "танго милонгеро" по комерсиални съображения, това го знам.) Това, че ( през повечето време) и двете гърди на дамата се допират до кавалера не прави хвата симетрично затворен. Енергията при него е разпределена по съвсем различен начин.
Ето ти пример за танго милонгеро (Тете):

http://www.youtube.com/watch?v=fV48NsevVls


Ако пак не усещаш разликата и защо двата различни хвата правят танца различен визуално като цяло, не знам как да ти помогна...

Красимир каза...

Светославе, умнико безподобен!

Как можа въобще да ти хрумне, че хватът определя танца? Ако бил V-образен, значи е танго-де-салон, иначе друго.

Вместо да се помъчиш да разбереш какво казвам, ти ми цитираш нечии изявления. В танго света се говори всичко, буквално всичко. Или мислиш с главата си, или се изгубваш, опитвайки се да асимилираш всички глупости, казани от този или онзи.

А подигравателният ти тон ме дразни изключително много, знам, че моята дума не струва нищо пред тази на Хулио или който и да било там. Аз разчитам, че все някога някой ще употреби сивото си вещество, на базата на реален опит, а няма да ме замеря с цитати от величия, без да мисли.

Хавиер танцувал технически безупречно? Това е спорно. Но вече няма да споря с теб. няма за какво, не е интересно, само ме нервиш с изключителната си тъпота.

JimBeam каза...

Нещо се загубвам в личната ви престрелка. Все пак, може ли някой да изложи аргументирано, дали "милонгеро" и "салон" са различни стилове или са нюанси на един и същ или са различни стадии на развитието на танца? Под аргументирано имам предвид не само да ми посочвате виж тук и виж там, а да ми посочите различията в структурата на танца и доколко тези различия са определящи за това дадено танцуване да се определи като друг стил. Също така съм много склонен да се съглася, че трябва да се погледне преди всичко функционално, в смисъл, че функцията определя формата.
За определянето на един стил като такъв или онакъв, би трябвало да имаме съгласието/мнението/обобщението на повече хора, но това не означава, как се рекламират "големите имена".
На мен лично "милонгеро" ми прилича на някакъв ривайвъл, който само оцветява "салон", т.е. това е само нюанс на "салон". Защо? Защото броя на двойките на пистата не може да определя стила? Ако имаме повече двойки, това ще изисква по-близък и леко променен хват, по-малки стъпки, не толкова разхвърляни фигури и т.н. При само една двойка на пистата можем да имаме раздалечен хват, дълги крачки, размахани фигури, болеота и пр. Кое е "милонгеро" и кое е "салон"? До 5 двойки на пистата имаме "салон" при повече от 5 "милонгеро"?!?!? И пак да повторя въпроса си: Кои са основните характеристики на танца, които определят стила?