25 септември 2012

Европейско първенство от IDO

IDO (International Dance Organization) явно си правят тяхно европейско първенство по Tango Argentino - с определено странен регламент, вижте следните два клипа: Tango Fantasia в група, как не се изпоритват не е много ясно :-). На милонга са малко по-кротки, но и не особено умели:

11 септември 2012

Движение при ходене

Често срещана грешка при ходене е неедновременното движение на тялото и краката. Да се концентрираме върху това, което дамата най-вече прави при движение - изнасянето на свободния крак. Грешно е кракът да изпреварва движението на тялото (таза). Ето един пример за тази грешка: Изнася се крака, после тялото се прехвърля към новата опорна точка - много грешно. Разбираемо е, в горният клип няма кавалер, но дори и без кавалер може да се ходи далеч по-правилно. А именно, кракът се изнася назад ЕДНОВРЕМЕННО и пропорционално на движението на тялото. Точно както ходим нормално по улицата. Никой не слага първо крак напред, а после да почне да движи тялото напред. Нещата са едновременни. Колкото до пропорционалността - логично е при малко изнасяне на тялото да има и малко изнасяне на крака, което води до малка крачка. По-голямото изнасяне на тялото кореспондира с по-голямо изнасяне ка крака, оттам и по-голяма крачка. За по-голяма яснота, ето илюстрация на правилно ходене: Обърнете внимание на едновременността и пропорционалността при движението на дамата. Тазът е винаги приблизително по средата на разстоянието между двете ходила - така смяната на опората (опорния крак) се извършва бързо и ефективно, без излишно клатене. Тези принципи са валидни при всички видове крачки - напред, встрани, назад . . .

12 април 2012

USA Salon Tango Championship, Finals




Приятно съм изненадан. Разбира се, това е пресявка само на най-добрите участници, но са очевидни две неща. Първо, журито знае какво да гледа, и второ, има голямо подобрение в нивото. Почти всички двойки танцуват много грамотно. Дори и тези, които имат грешно заучени неща, не грешат грубо.
Много е хубаво, че в доста страни извън Аржентина, бавно и полека, нещата се подобряват. Обаче, в много други места, включително България, мрачното средновековие продължава. И това няма да се промени, докато нещата в танго са в ръцете на танго-вещици, танго-магьосници, танго-епископи и всякакви там други авторитети без никаква рационална представа как всъщност се танцува този танц. Всичко се преподава точно като черна магия, мешаме разни билки, нокти от прилепи, черни дробове и други органи, стрити черупки от яйца на жар-птица, рог от еднорози, от всичко това варим отвари, произнасяме заклинания и се молим магията да стане. Е, по този начин НЯМА ДА СТАНЕ.

Относно състезанието по сценично танго, там е просто трагедия, ето пример:

26 март 2012

Как танцуват в Брашов

Ами така, средно . . .


Средно, средно, но на светлинни години пред нас, туземците в София . . .

08 февруари 2012

Сравнение между две двойки световни шампиони



Коя двойка ви харесва повече?

За мен двойката в черно (японците) танцуват много по-близо до това, което смятам за истинско танго де салон.

19 януари 2012

За влиянието на дамата

Попаднах на следния клип:


Направи ми впечатление как Карлитос като че ли започва да прилича на Пабло Родригес в начина си на танцуване, и особено, че някакси има тенеденция към навеждане - нещо напълно непознато до момента - Карлитос винаги е танцувал изправен.

Според мен това идва от дамата, Ноелия не стъпва по начина, нужен на кавалера, за да поддържа правилна стойка. Прекалено мека стъпка има, прекалено потъваша надолу, оттам и кавалерът без да иска, се навежда. Щом и Карлитос е податлив на това, какво остава за нас, простосмъртните.

Това е едно от най-трудните аз преподаване дамски умения - как точно коректно да стъпим. Най-просто казано, трябва да стъпим на прав крак, без излишно и ненужно клякане:

Хем е по-красиво, хем по функционално - не се губи енергия в "потъване в оясъка", стойката и на двамата се подобрява. Има и други детайли, но няма да навлизам в тях.

Спомням си преди месец-два, Снежина и Кейт бяха дошли направо от Белград на милонгата в Before&After - поканих Снежина и се удивих на това, колко правилно стъпва. Беше перфектно. Не знам какво я бяха правили в Сърбия :-) Жалкото обаче беше, че това не трая дълго - вече и следа няма - което показва колко е било осъзнато това коректно стъпване - никак.

Може би е нормално дамите да не го могат това, след като изглежда дори Ноелия Уртадо не го може (поне на този клип) - но пък аз не мисля така. Това, че някое "величие" не прави нещата както трябва, не значи, че ние трябва чинно да си шляпаме в калта и да не се стремим към нищо по-добро.

Колкото до Карлитос и Ноелия, надявам се това да не е трайна тенденция, и вместо Ноелия да развали Карлитос, той нея да "вкара в пътя". Още един наведен кавалер не ни трябва.

30 декември 2011

Средна софийска двойка 2

Пак по темата:


Е, там е работата, че двойката не е софийска. Но толкова ли е трудно да се танцува така? Няма никакви сложни движения, но е красиво отвсякъде. Това, на което му казват Tango de Salon. Танго, което се танцува на милонга.

Няма никакви проблеми всеки от нас да танцува така. Освен задръстеното мислене, внедрявано от шаманите.

Горният танц е просто едно ходене, научете го!