24 ноември 2009

Отново за стойката

И така, пресъздавам отново в разширен вид една изтрита от мен публикация. Ще илюстрирам каква е стойката на дамата, заемана от всички аржентински двойка, с много малки изключения, предимно от движенията неотанго и нуево.

За да знаете къде да гледате, ето една картинка:

Вниманието най-вече в червената зона, една характерна извивка в областта на кръста.

Започваме със световно известни аржентински двойки:










Какво ще кажете, подбрал съм едни без преувеличение фамозни изпълнения!!! :-)

Ето и нуево двойка - трудно се вижда от това цялото чекнене, но все пак, и тази дама стои по същият начин:


Финалът на тазгодшното (2009-та) световно първенство в категория "танго-де-салон":


Всички до една танцуват така. ЗАЩО? Дали защото е модерно, или с цел шоу, или защото аржентинките имат някакъв по-особен ген?

Шоу не е, ето кадри от милонги, на които ходят т.нар. стари майстори (милонгерос), да танцуват на спокойствие, далеч от туристо-потока. И определено няма нищо общо с шоу.
http://www.youtube.com/watch?v=lAVR1mz6FrM
http://www.youtube.com/watch?v=qXkmoY7Oj30.

Това с гена е лесно да се опровергае. Ето бразилка:


Американка:


Французойка:


Полякиня:


Че даже и българка:


Смятам за доказано, че генът няма нищо общо.

Тогава? Мода? Случайност? Или важна техническа особеност, без която няма добро танго? Интересното е, че никога, на нито един урок или семинар, не съм попадал на някого, който да обясни тази позиция. Нещо като загадка . . .

Всъщност, има едно изключение, и то се казва Андреа Мисе - на един семинар в Истанбул тя обясни на дамите, че при стъпката назад, трябва да си мислят, че кракът им не започва от таза, а от по-висока точка, което по време на стъпката довежда всъщност до дискутираната тук поза. Не съвсем пълно обяснение, но и това е нещо - най-важното е, че една от водещите танцьорки смята това за техническо умение, а не за случайност. Както впрочем мисля и аз.

И накрая, подобно на "не правете това вкъщи!" - моля, не имитирайте тази стойка в танца си просто така - простата имитация на външното положение на тялото в танца не е достатъчна! Човек трябва да знае защо и как, преди да прави нещо.

Sebastian Achaval и Roxana Suarez

Това е може би водещата двойка в танго в момента - мисля, мисля, не се сещам да по-добри от тях (ако имате проблеми с видеото, натиснете бутончето HD):









Aко още не сте убедени:


03 ноември 2009

Откъсче от "She Who Measures"

Просто се чувствам като този анимационен герой, всички опити да махна капаците на някои хора бяха безуспешни:

Scene from "She who measures" from Krasimir Stoyanov on Vimeo.

26 септември 2009

Маурицио Кастро

Напоследък ни гостува един странник, ученик на Маурицио Кастро. Тази сутрин си ровех в YouTube за нови танго-клипове, и попаднах на това:


За първи път намирам видео с участие на мистичния Маурицио, където той танцува публично и видеото е с що-годе нормално качество. Няма да обяснявам мнението си за това "нещо", само недоумявам как дори приблизително нормален тангеро ще нарече това танго. Но тук, в София си имаме негов последовател, че и учител се води . . . комедия ли е това, трагедия ли? . . .

Гледам, и ми мяза много, ама много на Веско. Т.е. Веско ако беше аржентинец, спокойно можеше да си спретне една школичка, иди им обясни на заблудените американци, холандци, че и българи, в каква точно глупост са се забъркали :-)

Отдолу коментарите казват, че съм краен. Как няма да съм краен, след като има такива безподобни тиквеници (да се обижда който ще), които наричат това по-горе и това по-долу с едно и също име.



Тази невероятна красота няма как да бъде едно и също с уродливите упражнения на Маурицио. Ако Маурицио танцува танго, то Хавиер и Жералдин явно танцуват нещо друго. Но кой знае защо аз смятам обратното. Да не виждаш кое е грозно и кое красиво - е, хората не сме еднакви, някои виждаме, други не.

Освен красиво танго, и грозно "нещо", има и други възможности. Това например, не е танго, но несъмнено е красиво:

21 юли 2009

Поза "Банан"

Що е то?

Това е неправилен стоеж на дамата, тялото й е извито като банан - криворазбран сремеж да "залепне" за кавалера. Най-ужасно се получава, когато е дръпнала и раменете си назад и излиза накрая, че се прави някакъв коремен контакт, нещо ужасно в танго. Понякога за това вина има и кавалерът, който държи дамата ниско през кръста.

Ето двойка, която през повечето време илюстрира тази често срещана груба грешка:


А пък тази стои правилно:

20 юли 2009

Какво е това?

Mamie и Carlitos



Танго-милонгеро, танго-де-салон? Просто аржентинско танго, разделението милонгеро-салон е по-скоро "западна" ("северна" в случая :-) измислица. Видели, че едни правели къси крачки, а други дълги, и го ударили на класификация, тоя е такъв, а оня - онакъв. А да различат кой наистина може, от само парадиращият, че може - не са способни.

15 юли 2009

Sebastian Arce и Mariana Montes

И така, как танцуват те през 2006-та:


През 2008-ма:


И през 2009-та:


Как ви излежда, какво се е случило с тях - те са буквално преобразени?

Особено интересна е тази съпоставка:

Танц от 6-ти септември 2008:


Танц от 20-ти октомври 2008:


Музиката е една и съща, 50 дни по-късно - разликата е огромна - разбира се, мпже да е случайно, може съзнателно или не, просто да танцуват различно. Но оттогава насам доста често те танцуват по този нов, променен начин, който има повечето характеристики на high tango (просветен танго де салон) - не ми се вярва да е случайно.

Добавка (24 Септември 2010):
На няколко различни места в мрежата намирам информации, че Jorge Dispari е обучавал Sebastian Arce, може би това е обяснението за тази трансформация.